Založit webové stránky nebo eShop
Rady pro klan

 

 

Rush by franks (L_Clan_BoomErX) AoK:TC


Mapa: Arena
Ciilizace: Franks
Pop: 200
Velikost mapy: pro 2 hráče
Typ hry: Královražda


Doba temná
Prvních 10 vesničanů rozdělíte následovně:
  • 8 vesničanů postaví mlýn v blízkosti plodů
  • 2 postaví sklad surovin u zlata - půjdou těžit
  • Dalších 5 vesničanů (z TC) - farmy, které jsou už vyrobené
  • Další 1 vesničan (z TC) - pila + těžit dřevo
  • Dalších 7 vesničanů (z TC) - dřevo (celkem jich je 8)
  • Dalších 5 vesničanů (z TC) - nové farmy

Nyní byste měli dosbírat plody a sběrače plodů přesunout následovně: 3 vesničané postaví farmy, zbytek (5) půjdou na zlato

Máte 28 vesničanů + krále + skauta, celkem 30. Nyní Postupte do feudálu


Feudál
Po vstupu do feudálu je nutné postavit 2 budovy pro přechod do další doby.V tomto případě to jsou: kovárna a stáje.

Vyrobte 1 vesničana a pošlete ho na zlato. 6 vesničanů ze zlata, nebo z farem postaví kovárnu a stáje, po dokončení je vraťte zpátky do práce.

Nedělejte si starosti, pokud vám vyschnou farmy, dřeva na nové máte dost. Během UP Castle musíte upgradenou sklad surovin a vyrobit další stáje.


Castle
Vyrobte 2 človíčky s petardou v hradu, 2 knighty z každých stájí (pak přidáte další). Vyrobte vesničana, kterého pošlete na zlato. Vždy věnujte pozornost zdrojům.V závislosti nedostatků surovin budete muset vyrobit nebo přesunou vesničany tam, kam bude potřeba.

Hlavně na zlato a jídlo. Po vyrobení 2 mužů s petardou vyrobte 1 vrhače seker (z hradu) pro 2 - 3 rytíře. Takto: Udělej armádu pokud možno, tak do 18. minuty( musíte mít 14 - 17 rytířů a 6 - 8 vrhačů seker). Pak vyrobte koho chcete kromě vesničanů.

Skautem najděte vhodné místo pro útok (ne ze strany hradu).Budete muset vynaleznout brnění pro vojáky forging. Pomocí 2 vojáků s petardou zničte nepřátelskou bránu a s armádou vtrhněte do základny s celou vaší armádou. Nemyslete, že se vám podaří zničit nepřítele rychle. Neměli byste dovolit nepříteli těžit zdroje. Jak zahlédnete pracující vesničany, tak je zničte z dálky vrhači seker. Po útoku, který trvá asi 23 minut, budete muset nashromáždit suroviny pro postup do Impu ( v některých případech postavte obchod a prodej přebytek surovin). V Impu vyrobte treby a dorazte nepřátelského krále.


Přeložila Settlerka
Zdroj: www.legion.kz , www.gamestar.cz

První dvě minuty

V příštích kapitolách budu popisovat různé druhy strategií, které se hodí na různé mapy a situace, např. vodní vs. kontinentální mapy, feudal a castle rush, booming, apod. Tyto strategie se po pěti minutách hry docela dost liší, ale první dvě minuty jsou (téměř) vždy stejné.

Začni s Vikingama

No dobrá, teď si je vezmi nebo se na ně vykašli. Já si myslím, že Vikingové jsou dobrá civilizace na učení (a navíc je stále moje oblíbená) z mnoha důvodů. Mají zdarma trakař a ruční vozík, takže tvoje ekonomika v době feudální a v době hradu dostane spád. Mají vynikající pěchotu a možná nejlehčí typ armády. Mají všechny střelecké jednotky a vylepšení, vynikající garrisoning (tj. obsazování posádkou) a podporou pěchoty. Jejich unikátní jednotka (UU) berserk se sám léčí, tím nejsou potřeba mniši. Jejich elitní dlouhé lodě se můžou držet proti čemukoli s jedinou výjimkou masy ohnivých lodí. Vikingové jsou skvělá učební civilizace, protože s nimi můžeš zkusit téměř jakoukoli strategii a vždy dostaneš několik alternativ na jakékoli mapě. Mnoho civilizací vyžaduje různé strategie (konkrétně Číňané), ale Vikingové budou dobrou šablonou pro většinu civilizací a je proto dobrým místem pro začátky.

 Výcvik dvou minut

Možná to zní nudně, měl by sis několikrát zahrát na náhodou hru, po dvou minutách skončit a začít znova, dokud nezvládáš první dvě minuty optimálně. Zabere to sice asi 30 pokusů, ale výsledek po víc jak hodině hraní potěší - první dvě minuty budeš mít v malíčku.

Začínáš s 200 jídla, třemi vesničany a jedním skautem (průzkumníkem). TC (centrum města) vyprodukuje vesničana za 25 sekund, takže zabere 100 sekund, než se vytvoří první čtyři vesničané z úvodní zásoby jídla. To znamená, že v 1:40 bude TC bez práce. A máme tu první cíl - získat 50 jídla v prvních 100 sekundách.

Dalším úkolem je postavit první domek do 0:25, jinak bude výroba vesničanů pozastavena z důvodu nedostatku ubytovacích míst. Zadruhé bys měl co nejdříve najít ovce, měly by být blízko TC. Měl bys také najít keříky, také nedaleko TC a nevadilo by postavit další domek. Takže, já to obvykle dělám v tomto pořadí:

  • Naklepej "hcccc", H označí TC a 4x C zadají TC úkol vytvořit 4 vesničany
  • Dvojklikem na vesničana označ všechny lidi a nech je postavit domek někde na rohu prozkoumaného území. Na rohu proto, že tím můžeš najít tolik potřebné ovce.
  • Vyber vesničana, který je od nově zamýšleného domku nejdál a pošli ho postavit druhý domek v opačném rohu. Zase je šance najít ovečky. (Pozn. překl.: udělej to až potom, co se dokončuje první domek, jinak ho nestihneš postavit dřív, než z TC vyleze první vesničan. (Pozn.Johnny. To je blbost, stačí 2vesničani na jeden a ten třetí na druhý domek a stihne se to v pohodě, pokud to nestavíš vyloženě daleko od nich))
  • Zatímco vesničané jdou stavět domky, označ průzkumníka. Pomocí waypointů ho pošli prozkoumávat blízké okolí, a to proti směru hodinových ručiček. Navíc si ke skauta přiřadím klávesovou zkratku "1".

Další krok může záviset na tom, co jsi kdy spatřil. Obecně řečeno, pokud jsi viděl ovce, pošli je k TC a všechny vesničany (kromě těch, co ještě staví) na ně pošli, ať už začne produkce jídla.

  • Pokud jsi ještě nenašel ovce, první dům už stojí, nařiď těm dvěma stavitelům, aby je šli hledat. (Ale maximálně do hloubky poloviny obrazovky.)
  • Když je postaven druhý dům a ty jsi našel keříky, ale ani jednu ovci, nech všechny vesničany stavět mlýn blízko keříků. Tohle je nouzový tah, pokud nejsou žádné ovce v dohledu. Pokud bys mezitím našel ovce, nech mlýn rozestavěný a okamžitě pošli vesničany zpracovávat ovčí maso. (pozn. Johnny. Snad nikdy jsem to nedělal, stačí je poslat na keříky bez mlýna a ovce se mezitím najdou určitě)
  • Když jsou postaveny oba domky a žádné jídlo jsi nenašel (žádné ovce ani keře), pošli dva vesničany (jednoho stavitele a jednoho nového vesničana, který se čerstvě objevil u TC) prozkoumávat na pár sekund okolí, dokud nenajdeš potřebné jídlo.
  • Pokud jsi nenašel ovce a mlýn už je hotový, nech pět vesničanů sbírat plody a nově příchozí vesničany (6-8) zpracovávat ovčí maso (až se ovce najdou), zatímco vesničané 1-5 zůstávají u keřů. (To je dobré kvůli minimalizování nepotřebné chůze).

V čase jedné minuty bys měl mít pět vesničanů pracujících na jídle. Toto je hrozně důležité. Vesničanovi totiž trvá asi 30 sekund, aby nabral 10 kousků jídla, a protože ty potřebuješ 50 jídla v 1:40, takže musíš mít na jídle pět vesničanů před 1:10. (pozn. Johnny: šest)

Aby se ovce zpracovávaly co nejrychleji, dej na každou ovci čtyři vesničany. Městskému centru nastav hromadící bod na některou z ovcí, takže noví vesničané půjdou hned do práce. Pokus se mít obě skupinky s ovcemi v prostoru TC, ale dostatečně daleko od sebe. Tím se dosáhne toho, že vesničané nemusí nikam chodit. Dále se pokus mít vždy jednu ovci blízko sbírající skupinky, aby nemuseli chodit moc daleko, až svou ovci vytěží.

Dobrá, ve skutečnosti...

Tyhle časy nejdou úplně přesně dodržet. Ovce nebo keře můžou být za lesem, mineš černou oblast s jídlem, apod. (Ačkoli, musím pochválit lidi z Ensemble Studios, protože udělali dobrou práci, když odstranili většinu frustrujících kopců a lesů, které na náhodných mapách překážely cestě k jídlu!) Nepanikař, 1:40 je cíl, ale není absolutně nezbytný. Zdržení se o 15 sekund je jen menší nevýhoda, takže když se zdržíš o minutu, dá se to pořád zvládnout. Vytrvej v hledání keříků a ovcí, dokud je neobjevíš. Trénuj se v rozjezdu, dokud je nezvládáš rychle najít. A ještě něco, při tréninku nedávej "začít znova", protože to tě hodí na úplně stejnou mapu, takže tímhle by ses o hledání moc nenaučil.

Počkat, a co tkalcovský stav (loom)?

Když vynalezneš loom, tví vesničané dostanou lehké brnění, které jim zvýší hitpoints (bodové hodnocení) z 25 na 40. To znamená, že osamělý vesničan může přežít útok vlka, což může být v začátcích hry velkou výhodou. Hodně hráčů vynalézá loom v 1:40 (pozn.Johnny: Skoro nikdo :D, loom se dělá většinou po 10. vesničanovi, ale ne kvůli nedostatku jídla, ale kvůli kanci), když dostanou 7. vesničana. Není to špatný zvyk. Ale teď při tréninku to nedělej, protože bys tím odhodil cíl 50 jídla v 1:40 až na 2:05 a tím se rozjezd zpomaluje. Dělej loom jen když nemáš jídlo na nového vesničana.

Dokud se vlci drží dál od tvého TC (to závisí na nastavené obtížnosti), mám pro tebe tyto doporučení ohledně loomu:

  • Pokud hraješ za Číňana, vynalezni loom v 0:25, když z TC vyleze první vesničan. (pozn. Johnny: V patchi má čína 0 jídla, takže musí loom dát hned) 
  • Klikni na loom, když zrovna nemáš dostatek jídla na nového veničana.
  • Pokud budeš stavět doky v darku (době temna), začni vynalézat loom v 1:40.  (pozn. Johnny: Nechápu proč... spíš naopak skoro loom se dělá později)
  • Pokud budeš v darku posílat vesničana mimo své "hranice" (např. budeš stavět v nepřátelském území nebo v jeho blízkosti), vynalezni loom v 1:40.
  • Pokud hraješ na nejtěžší obtížnost, vynalézej v 1:40 (kvůli vlkům).  (pozn.Johnny: vlci jsou stejně dost daleko)
  • Jinak, pokud už máš v darku dost vesničanů a čekáš na dostatek jídla na postup do feudálu, můžeš zatím vynalézat loom. Pokud ale máš dost jídla, počkej s loomem na feudál, kdy budeš stavět dvě feudální budovy pro možnost postupu do castlu (doba hradu).

Strategie - pro nováčky - Jídlo

Volba jídla v době temna

Hodlám sice probírat strategie podrobně až později, ale volbu zdroje jídla chci probrat už v této kapitole, než abych opakovat pořád to samé v kapitolách následujících. Už existují podrobné informace o rychlostech sbírání (gather rates), např. na aok.rtscentral.com (nebo možná už i na tomto webu). Tyto hodnocení se dají použít, protože efektivní sběrací hodnocení závisí na tolika proměnných prostředí, že je obtížné reprodukovat výsledky s vysokým stupněm přesnosti.

Sběrací hodnocení jsou zřejmě důležité, jenže já preferuji podívat se na suroviny a výdaje podle pravidel ceny. Adam Smith měl asi pravdu, když řekl, že práce je jedinou správnou mírou hodnoty. Na všechno v AOK se dá dívat jako na věci s určitými cenami. V mé analýze používám jako jednotku měny jednotku vesničano-sekunda (VS). 1 VS je množství práce, kterou vykoná jeden vesničan za jednu sekundu. Efektivní sběrací hodnocení 0.333 je ekvivalentní 3 VS za jednotku. (Čisté výdaje by zahrnovaly cenu mlýna, čas k vybudování mlýna, potřebnou chůzi, apod.)

Takže, co všechno jsou ceny různých jídelních zdrojů doby temna? Přeskočím detaily pozadí dat a vrhnu se rovnou na výsledky. Tyto čísla předpokládají skupinku 8 vesničanů, kteří sbírají určitou surovinu, a zahrnují cenu mlýna nebo jiné příslušné budovy a čas k vybudování, to vše v jedné obecné ceně.

Jídelní zdroje, od nejlevnějšího po nejdražší

Uvědom si, že jsem bral v úvahu skromnou chůzi. Některé typy zdrojů, konkrétně jelen nebo pobřežní ryba, jsou velmi citlivé na délku chůze. Pokud musí vesničan jít dál než 3/4 šířky obrazovky (při 1024x768), může to stát víc než farmaření.

4 jeleni blízko 2 kanců: Při předpokladu 3% režie na chůzi a cenu jednoho mlýna, čistá cena jedné jednotky jídla je 3.56 VS. (Vesničané loví jeleny ve skupinách po čtyřech, jedna cesta na jedno zvíře.) Nezapomeň, že toto jídlo je sice levné, ale trvá přes jednu minutu, než je nějaké jídlo k dispozici k použití, a to dělá tento zdroj neefektivní, dokud nemáš trochu rezerv jídla.

Ovce v prostoru TC: Za předpokladu, že každou ovci zpracovává skupinka 4 vesničanů, kteří nemusí nikam chodit, je cena jednotky jídla 3.69 VS.

2 divočáci: 1 mlýn postavený ke každému páru, 8 vesničanů zpracovávajících jednoho kance najednou, skromná chůze, cena 3.85 VS. Samozřejmě, nahánění kanců (jejich nalákání k TC) redukuje množství chůze a cenu mlýna, což dělá nalákaného kance absolutně nejrychlejším zdrojem jídla v celé hře.

3 pobřežní ryby (blízko u sebe): Při jednom mlýně je jedna jednotka jídla za cenu 4.10 VS včetně krátké chůze. (pozn.Johnny: Podle mne víc)

4 jeleni: Při předpokladu jednoho mlýna a 8 vesničanů s krátkou chůzí stojí 4.26 VS.

6 ovocných keřů: jeden mlýn, téměř žádná chůze, 4.35 VS za každou jednotku jídla.

Farma: Žádná chůze, ale 60 dřeva plus doba na postavení jedním vesničanem, cena 4.59 VS. Všimni si, že několik civilizací má na farmy bonus, jsou to Germáni (Teuton), Číňané (Chinese) a v pozdějších dobách i Francouzi (Franks).

Ačkoli jeleni a kanci můžou být nejrychlejším a nejlevnějším zdrojem jídla, nejsou efektivní v rané době temna, kdy potřebuješ stálou dodávku jídla k udržení neustálé produkce vesničanů. Dokud není kanec nalákán k TC nebo velmi blízko k mlýnu, cena chůze vesničanů ke kanci a zase zpátky ke skladišti jídla může úplně zrušit výhodu v rychlosti těžby. Nech lov zvěře pro druhou skupinku sběračů, tu první nech sbírat jídlo ze stálého zdroje, jako jsou keříky, ovce nebo pobřežní ryby. 

Podobně, farmy nejsou dobrou první volbou, protože zabere určitý čas, než se nahromadí dostatek dřeva pro stavbu sedmi nebo osmi farem.

Tak, v době temna je nejlepším sekundárním zdrojem jídla lov zvěře. Ovce jsou ideálním výchozím zdrojem jídla, následované pobřežními rybami ve skupinách po třech, keři a dvojicemi pobřežních ryb.

Neuvedl jsem rybářské lodě, protože je obtížné najít vhodné srovnání, protože tyto ryby neloví přímo vesničané a je potřeba nahromadit hodně dřeva na jejich stavbu. Pokud plánuješ rychlý postup do feudálu, tak na ně zapomeň. Dokonce i pro rychlý castlu tě budou lodě zpomalovat. Pro silný castle nebo rychlý imperiální útok je stavba lodí obvykle levnější než výroba velkého množství jednotek produkujících jídlo.

Poznámka pod čarou o jídle

V dalších kapitolách jsou moje preference o jídle takovéto:

  1. Nejdříve ovce. Rychlé, stálé, žádné potřebné dřevo.
  2. Potom keříky, nebo prvně keříky, pokud nejsou ovce hned k nalezení. Jsou rychlé a nenáročné a jsou vždy poblíž.
  3. Nedaleký lov nebo pobřežní rybaření, podle toho, na čem se spotřebuje míň dřeva na mlýny.
  4. Farmaření, ale stav je postupně a zkus je dělat až v pozdní době temna. To ti umožní vynalézt ve feudálu koňský chomout, který dává farmám více jídla.

Farmaření se stává efektivním až s koňským chomoutem a těžkým pluhem, a dále s upgrady na pile, které zlevňují dřevo. Zkouším pozdržet farmaření až na dobu, kdy už nemám žádné ovce nebo keříky a kdy lovná zvěř a pobřežní ryby jsou moc daleko (asi jedna obrazovka od TC). Když to bude možné, vynalezni chomout nebo pluh před zakládáním nové sady farem.

Na vodních mapách, mám jen jednu skupinu vesničanů na jídle, v pořadí priorit vypsaném nahoře, pak všechny ostatní dej na dřevo, abys měl nějaké na stavbu lodí.


zdroj: http://lob.kvalitne.cz


vojenské příkazy
herní příkazy
pohybové příkazy
stavět vesničanem

kasárny
dílna střelmistra
stáje
dílna obléhacích strojů
kostel
obchod
vojenské jednotky
hrad

Zde uvádím zkratky, tak jak jsou originál nastavené od microsoftu. Fialové znám a používám.

 

vojenské příkazy

 
ekonomické budovy B
konvertovat C
léčit E
oblast útoku T
oprava R
posádka G
rozložit U
složit P
smazat jednotku Del
stát S
vojenské budovy V
vyložení L
zadat hromadící bod I
 Nahoru  

herní příkazy

 
diplomacie Alt+D
mini-mapa ekonomika Alt+R
mini-mapa normální Alt+N
mini-mapa vojenská Alt+C
okno zpráv Alt+T
podmínky vítěztví Alt+O
posun zpráv dopředu page down
posun zpráv dozadu page up
rychlost hry snížena num -
rychlost hry zvýšena num +
ukázat centrum města H
ukázat dalšího volného vesničana .
ukázat dílnu obléhacích strojů Ctrl+K
ukázat dílnu střelmistra Ctrl+A
ukázat hrad Ctrl+V
ukázat kasárny Ctrl+B
ukázat kostel Ctrl+Y
ukázat kovárnu Ctrl+S
ukázat loděnici Ctrl+D
ukázat mlýn Ctrl+I
ukázat obchod Ctrl+M
ukázat pilu Ctrl+Z
ukázat poslední hlášení Home
ukázat sklad surovin Ctrl+G
ukázat stáje Ctrl+L
ukázat univerzitu Ctrl+U
ukázat vybraný objekt Mezerník
ukazatel statistiky F4
ukazatel stromu technologií F2
uložit hru F12
zadat typ zprávy Enter
zastavit hru F3
zobrazit časovou linii F11
  Nahoru  

pohybové příkazy

 
posun dolů dolů
posun nahoru nahoru
posun vlevo vlevo
posun vpravo vpravo
  Nahoru  

stavět vesničanem

 
brána -
centrum města N
další budovi X
dílna obléhacích strojů K
dílna střelmistra A
div světa O
dům E
farma F
hrad V
kamenná zeď W
kanónová vež J
kasárny B
kostel Y
kovárna S
loděnice D
mlýn I
obchod M
palisádová zeď P
pila Z
pozorovatelna Q
rybý past R
sklad surovin G
stáje L
univerzita U
vež T
  Nahoru  

centrum města

 
pokračovat v předešlé práci W
spustit zvon B
vesničan C
  Nahoru  

loděnice

 
demoliční loď D
galera,vál. galera, galeona A (T)
kanónová galeona C
obchodní loď T
ohnivá loď R
dlouhá loď L
rybářská loď F
transportní loď P
  Nahoru  

kasárny

 
domoobrana... S
muž s oštěpem... E (T)
  Nahoru  

dílna střelmistra

 
kopiník... R (T)
lučištník na koni... C
lučištník... A
ruční kanonýr E
  Nahoru  

stáje

 
průzkumná jízda... T
rytíř... N
velbloud... C
  Nahoru  

dílna obléhacích strojů

 
beranidlo... R (T)
dělostřelecký kanón C
vrhač... A
škorpión N
  Nahoru  

kostel

 
mnich T
  Nahoru  

obchod

 
obchodní vůz T
  Nahoru  

vojenské jednotky

 
agresivní (hlavně beranidla) A
bránit X
hlídat Z
chránit boky F
chránit křížově E
neůtočit O
obranný D
sledovat C
stát na místě N
útočná linie Q
útočný čtverec W
  Nahoru  

hrad

 
dalekonosný katapult A
unikátní jednotka

X (T)





Flush by Johnny:

... huni na arabii 1v1

Začíná se se třemi dělníky a jedním scoutem. Huni nemají domky, takže se ani nepokoušejte je postavit. Nejprve si naklikejte dopředu 4 dělníky v TC a začněte hledat ovce. Nebývají daleko od TC. Jakmile nějaké najdete, tak jednu pošlete pod střechu TC a tam ji se všemi dělníky zabijte. Pošlete i na ní výrobu z TC. Vedle té zabité dejte ještě další ovci, tak aby byla pod TC a všem dělníkům by byla nejbližší a šli po vytěžení jídla z té první jen a jen na ni. To opakujte celkem se 4 ovcemi (pak totiž bude ten kanec).

  • 6 na ovce

Dále bude potřeba nějaké dřevo, a tak když máte 6 dělníků (při 7 pop) pošlete výrobu dělníků na nejbližší lesík. Tam začněte stavit s tím prvním pilu, ale dalšího už pošlete na strom vedle, protože kdyby se přidal k tomu co staví tu pilu, tak se sice zrychlí její postavení, ale boužel ne dvakrát ale o odmocni ze dvou, tudíž bude lepší ho poslat na strom. Stavění jen s jedním dělníkem je totiž nejefektivnější. Pak už jen jednoho vyrobeného pošlete k té pile těžit dřevo.

  • 3 na pilu

Mezitím musíte prohledávat okolí se scoutem a brzy určite najdete divočáka. Pošlete výrobu dělníka směrem k němu. Jakmile ho vyrobíte, tak vymyslete loom a ještě rychle klikněte na výrobu dělníka. Nejprve TC vymyslí loom a hned začne vyrábět dělníka (pokud ste měli dostatek jídla). Ale zpět k tomu u toho kance. Břibližte se ke kanci a zaútočte na něho s tím dělníkem. Jakmile po vás kanec vyrazí, tak začněte prchat k TC. Někdy se kanec otočí, protože je od vás moc daleko a vzdá to, proto je někdy dobré si nechat toho dělníka jednou zranit, ale pak pozor na to aby vám ho nezabil. Lze to docela rychle natrénovat. Jakmile se dostane k TC, tak na něho znovu zaútočte s tím jedním dělníkem a hned se bez mezikliků schovejte do TC. Pokud jste ještě nedotěžili ovci, tak jednoho z ovce vemte, dejte z něho jídlo do TC a zaútočte s ním na kance, tak aby se nevrátil zpět na své původní místo. Jakmile dotěžíte tu ovci, tak na něho pošlete i zbylé dělníky z ovce, pak klikněte na TC a zmáčkněte W. Má to za následek, že ten dělník, kterého jste tam schovali se vrátí ke své původní činnosti (lovení kance), a ještě pošlete nově vyrobeného dělníka, taky těžit toho kance.

  • 1 přivolá divočáka
  • 1 na divočáka

Nezapomente odevzdávat jídlo z divočáka do TC a stále vyrábějte dělníky. Tentokrát je pošlete na bylinky. Tam s prvním postavte mlýn tak aby to nebylo na kraji bylinek, ale aby byl vzdálen od všech bylinek zhruba stejně.

  • 2 na bylinky s mlýnem
  • 1 přivolá dalšího divočáka

další dva zas na bylinky, ale tak aby nebyli všichni na stejné keříku, nebo si vyloženě nezavazeli.

  • 2 na bylinky

Jakmile už máte ulovené oba kance, tak prakticky hned z těžení kace můžete vybrat dva (nezapomente do TC odevzdat jejich vytěžené suroviny) a postavte s něma dvě pole. Pak je potřeba vyrobit na kance dva - znovu do osmi dělníků.

  • 2 na farmy (popř je vzít z divočáka a pak tedy dva na divočáka)
  • 1 na dřevo

S dalším dělníkem je potřeba postavit pilu, ale na novém lese (nebo jak na tom prvním, ale tak aby si nezavazeli a neklesala rychlost těžení)

  • 1 postaví novou pilu

Teď asi nebudete mít nad 500 jídla, tak vemte těch 10 dělníků co těží jídlo u TC ( z divočáka a polí) a potom co budou v TC klikněte na dobu a pošlete je zpátky do práce zmáčknutím W.

  • kliknu na dobu a vezmu tři dělníky z ovcí na tu novou (druhou) pilu
  • při 30 % jeden z ovcí zase na tu novou  (druhou) pilu + jeden z ovcí postaví pole+ někdo ze dřeva začne stavět kasárny
  • těsně po vstupu do feudálu:
  • vylepšit sekyru, dat do výroby dělníky (prostě je furt vyrábět), se třema ze dřeva postavit stáje
  • +1 farma s novým dělníkem
  • začít vyrábět scouty (4 vyrobit - což je dohromady 5)

S těma scoutama je to proto, že huni mají na jejich výrobu bonus a navíc jsou dost rychlí. Čili, nenechte se chytit od cizích halberů, protože proti nim jsou dost slabí. Důležité je ovšem (pokud nepřítel nejede flush jak vy), přerušit nepříteli výrobu zlata, aby nemohl do castlu. Napadejte dělníky, ale když začnou oni na vás útočit, tak se hned vzdalte a počkejte až zase budou chtít něco těžit a pak znovu zaútočte. Je to nesmírně účinná taktika, protože dělníci vlastně vůbec nebudou těžit a je ještě navíc šance že mu je zabijete. Tak mu zdržíte ekonomiku až do vaší výroby lučištníků.

  • při pop. 30 - postavit další tři farmy (i víc, ale max do 8 farem)

(ted je čas 12:00)

  • vykašlete se na scouty a postavte dvě A (archery range).
  • postavit další farmy (tak do 12 farem)
  • přesunout tak 5,6 dělníků na zlato
  • začít výrobu z archery range všeho na co vyjdou surky a k nim vyrobit tak 2-3 halbery jako ochranu proti koním. \vše poslat zabalené jako dárek k nepříteli.
  • popřejte nepříteli něco pěkného ke svátku
  • ... mezitím nepřetržitě vyrábíte dělníky
  • po nnějaké době postavit jště víc farem (tak do 16-20) a pár navíc lidí na zlato
  • postoupit do doby, postavit další dvoje stáje, postavit kovárnu (a v ní vylepšit brnění koní)
  • po postupu začít vyrábět rytíře a dorazit nepřítele

Dodatek: Je možné postavit někde u nepřítele se třemi dělníky věž, ale opevnit ji (například tak aby kryla obě jeho zlata, nebo nenápadně za důležitým lesem)

Boom by Johnny:

... májové¨

Májové jako jediný národ začínají se 4 dělníkama a tak jsou hned housed (nemůžou hned vyrábět dělníky) a proto potřebují první loom. Jakmile kliknete na loom, tak si ještě rychle naklikejte dopředu dělníky. Vemte vždy dva a dva a postavte s něma dva domky, a poté zabijte ovci po TC. S eaglem nezapomente prozkoumávat okolí. Eagl je nejlepší scout a když zaútočí na jiného scouta - koně, tak vyhraje (pokud to bude v darku, nebo v castlu).

  • postavit 2 domky

nezapomente zabíjet ovce pod střechou TC, aby dělníci nechodili oodevzdávat jídlo několik kilometrů. Májové mají výhodu že vytěží víc, takže dostanou z jedné ovce 102 jídla (po odečtení ztráty hnií masa, jinak by to bylo 120) se 6 dělníky, takže se nestává, že byste s něma museli odevzdávat jídlo manuálně do TC.

  • 6 na ovce
  • 4 na dřevo

po přilákání kance vám musí zbýt 4 ovce (z 8). Běhejte třeba okolo TC, abyste nepřišli o maso z 4. ovce. Pozor ale na zabití dělníka, jinak by jste ho museli nahradit a tím se zbrzdit o 25 sekund. Samozřejmě že už máte loom a postavíte farmu až po dostavění mlýna.

  • 1 postaví domek, přiláká kance a pak co nejdřív staví pole
  • 4 na bylinky s mlýnem

Stává se mi ale tady, že to vyjde i tak že nejdříve pošlu jednoho dělníka na pilu, a až pak dalšího na toho kance. Je to ale jen u májů, protože vytěží víc. Navíc kanec nesmí být daleko, pokud je, tak radši vyrobte dělníka na postavení pily až pak. Nezapomente, že na dřevo by v tuto chvíli být 4 na jedné pile a posléze i 4 na druhé pile.

  • 1 postaví domek, přiláká kance a pak si postaví farmu
  • 4 na novou pilu

na rozdíl od ostatních národů si můžou májové dovolit postavit jen celkem 5 farem, protože z kanců a ovcí vytěží víc jídla. Proto i můžou dřív do doby hradu a mít tím nejrychlejší boom.

  • 3 na farmy okolo TC

dělníci na kameni by měli těžit každý na vlastním kameni a z druhé strany tak aby si nezavazeli.

  • 2 na kámen
  • klik na dobu
  • sekyra+ vyrábět dva dělníky+ pomocí dvou dělníků ze dřeva postavit market + s jedním ze dřeva postavit kovárnu
  • vyrobit dva dělníky na dřevo (jednoho k 1. pile a druhého ke 2. pile)
  • až se dotěží ovce, tak postavit s těma 6 třetí pilu
  • prodat v marketu 2x šutry na zlato - zlata bude.... 239 nebo 259, ted si to nevybavuju.
  • klik na dobu
  • vylepšit pole

 

  • vozíček+ lepší pila+ se 4 z jedné pily postavit vhodně u dřeva TC + se 4 z druhé pily postavit vhodně u dřeva TC+ vylepšit pluh

TC postavte u lesa tak, aby celá jeho jedna strana se dootýkama lesa a zároveň aby bylo místo aspon na 4 farmy, které se taky budou dotýkat TC.

  • po dostavění TC, začít vyrábět dělníky vždy aby se vyráběli dva v každém TC a posílat je vždy na jiné dřevo (pilu/dřevo u toho TC....)
  • brat lidi ze dřeva a stavit s něma farmy kolem TC a mlýna (nezapomenout na ty na bylinkách) (nezapomenout vždy odevzdat dřevo, pak stavět)
  • vzít jednoho ze dřeva a začít s ním stavit řadu domků (ne víc než tři rozestavěné najednou) (od popky 35, abyste nebyli housed)
  • při obestavení všech TC a mlýna farmama postavit další TC (bud u dalšího lesa, nebo tak aby se dotýkalo lesa a zároven zlata/šutrů)
  • ...
  • postavit poslední TC, ale u zlata (okolo 60 dělníků)
  • při 70 dělnících přesunout výrobu ze tři TC na zlato a vzít 8 dělníků ze dřeva na ktré se ještě bude vyrábět z TC a postavit s něma mlýn a 8 farem (pak třeba dám nějaký record, nebo obrázek jak na to)
  • při 80 vzít tak 5 ze dřeva a poslat je na nový kámen (nebo starý to je jedno) a vylepšit těžení kamene i zlata
  • postavit univerzitu a bud kostel, nebo dílnu..... nebo prostě hrad podle situace
  • vyrábět dělníky tak do 120 a aby jich nebylo na jeden důl/pilu moc, tak třeba je poslat na jiný les, nebo jiné zlato
  • kliknout na dobu při dostatku surek
  • dat do výroby tak 5 dělníků k nějaké pile a z tama vemte tak 5 dělníků a začněte stavět víc budov podle fantazie

Májové mají - elitu, eagli, tvrzené beranidla, nebo prostě i championy, mnichy, levnější arbalesty, halbermany... pokud zvolíte eagli, tak nezapomente je vylepšit v kovárně a udělat májskou technologii v hradě. btw - eaglové jsou dobří proti obléhacím strojů, TC, mnichům a lučištníkům (kromě pušek), naopka elita májů není špatná ani proti skimistrům.

China by Johnny:

číňané mají výhodu že mají na začátku 6 dělníků a mají lepší farmy. Toho se pokusíme využít.

Na začátku tedy máme 6 dělníků a žádné jídlo. Nezbývá nic jiného, než vymyslet loom. S prvním dělníkem postavíme dům, tam kde stojí. Pokud nevidíte ovce, tak nezoufejte, a vemte scouta a ještě jednoho dělníka na průzkum. Zbytek jde na strom u TC. V případě že hned vydíme ovci, tak nemusíme s tím dělníkem prozkoumávat a vezmeme ji scoutem (pokud to nebude mnohem rychlejší někým jiným, nebo je už naše). Než by se dostala k TC, tak by jsme promarnili tak 10 sekund a každá vteřina je drahá a tak pošleme 5 dělníků (6. staví ten domek) na strom u TC a jakmile je ovce pod střechou TC, tak dělníky pošleme dovnitř TC, aby odevzdali dřevo, výrobu TC dáme na tu ovci a dělníky vypustíme (tentokrát ne W, protože by se jinak pustili do toho stromu co sekali)

  • 1 staví domek, 5 na ovce

Číňané nemají do začátku jídlo, a tak tuhle ztrátu se snaží co nejrychleji minimalizovat

  • z domku a z výroby na ovce (dohromady 7 a ovce)
  • 2 na bylinky s mlýnem

jeli tak 6 srnek a víc blízko sebe ne moc daleko od tebe, tak:

  • 1 na strom u TC
  • 1 de postavit dům k divočákovi, pak ho nažene k TC
  • 2 na druhý strom u TC
  • 2 na třetí strom u TC (pokud není moc daleko, jinak na první, ale je to pak méně efektivní)
  • 1 na domek u kance a přivede ho pak k TC
  • jakmile na to máte, tak vemte dělníka z jednoho stromu a postavte s ním pilu u lesa
  • 1 na dřevo u pily, a pošlete ty čtyři na stromech u TC taky na tu pilu
  • 1 na těžení kance
  • 1 na strom u TC
  • ...4 z kance (odevzdejte jídlo) jdou na srnky
  • 1 de postavit domek a pak pude na dřevo s pilou
  • ...2 z kance postaví 2 farmy
  • 1 postaví farmu
  • ted u těch srnek postav mlýn s jedním z těch srnek
  • 1 na strom u TC
  • 1 postaví farmu
  • 1 na dřevo s pilou
  • ted co nejdřív postavit 2. pilu ne moc daleko od první a tam přesunout tak 4 dělníky z té první
  • 3 na zlato
  • klik na dobu
  • ...1 z těch stromů de na farmu
  • ...2 z ovcí na bylinky
  • ...a poslední z těch stromů u TC de na farmu
  • ... ted bys měl dotěžit ovce a s jedním postav kasárny a s druhým domek (pudou směrem k pilám)
  • 1 na zlato, zbytek se vyrábí na dřevo (konský chomout a sekera)
  • postav stáje a kovárnu (ti to nevyjde hned, ale měl bys mít popku 33)
  • klik na dobu
  • ...postavit s jedním další stáje
  • ...vylepšit brnění koníkům v kovárně
  • ...postavit mezitím i dva domky
  • ...při 60% postavit 4 farmy
  • vozíček, lepší těžení zlata, výroba rytířů k nepříteli, výroba vesičanů na zlato
  • další TC u zlata
  • lepší útok koním v kovárně (forging)
  • další TC u dřeva
  • výroba ze dvou TC na zlato, z jednoho na dřevo
  • ...mezitím z bylinek na dřevo a ze srnek na zlato (nejsou li už)
  • další stáje, další farmy
  • ... po nějaké době lepší pilu, pluh, nechat na zlatu jen 5 dělníků, zbytek dřevo a farmy
  • ... přestat vyrábět rytíře a čekat na surky do doby (dát ještě tak dalších 5 na jiné zlato a pár i třeba na kámen podle fantazie)

Druhá možnost + jít na lučištníky

  • 1 staví domek, 5 de na strom u TC
  • ...6 de na ovce jen co budou pod střechou TC
  • 3 na bylinky s mlýnem
  • 2 na stromy u TC
  • 1 de na domek, pak na stro u TC
  • 1 na strom u TC
  • 1 přivede kance a pustí se do něj (myslím že zbydou 2 ovce)
  • 1 na strom u TC
  • 1 na novou pilu a tam pošlu i ty od těch stromů jen co je vytěží
  • 1 staví domek (pak de k lesu) a ..1 ze stromu jde přivést kance
  • 2 na kance

v tuto chvíli 10 na kanci, 3 na bylinkách a 6 u pily

  • ..1 se vykašle na kance a postaví si farmu
  • 1 staví farmu
  • 1 na de postavit někam 2. pilu
  • 3 na tu novou pilu a ještě vezmu dva jakmile vytěží kance
  • klik na dobu
  • 1 z ovcí de stavit kasárny (směrem k nepřiteli) a 1 ze dřeva postaví domek (pak se vrátí na dřevo)
  • jamile nebudou už ovce, tak 3 poslat na dřevo, 1 bude těžit stromy u TC a ty dva poslat směrem k nepříteli stavit domek (vedle kasáren)
  • s těma třema stavím A (výroba skimistrů!!), dělám dělníky, sekyra, konský chomout (či co to je)
  • s tím od stromu u TC postavím farmu
  • 1 na těžbu zlata
  • ... s těma třema postavím ještě jedno A a jeden domek,  pak půjdou na zlato kromě jednoho, který bude stavit 2 domky, pak kovárnu, pak 4 domky
  • 1 na dřevo
  • 1 na bylinky
  • 9 na farmy
  • další výroba lučištníků
  • asi tak 4 na zlato, pak vozíček
  • ... ti z bylinek si postaví farmy
  • ... asi tak 6 na zlato, 4 na farmy, pak klik na dobu

TOPlist
Tvorba webových stránek na WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek